Spis

Blog autorski grupy Ailes

18 października 2014

Liryczna kropelka (Kajjka)

     Dawne to były czasy, ale i mnie zdarzało się niegdyś coś na kształt wierszyków czasem sklecić. Co mogłabym rzec o swojej... hmm... poezji?

     Przede wszystkim zawsze i na każdy temat była (była, bo na chwilę obecną wierszy nie pisuję) bardzo osobista, to jedna rzecz. Druga, to że nie mam ani ambicji, ani aspiracji i moja poezja jest zdecydowanie przez małe "p" i dobrze mi z tym. A po trzecie: wszystkie moje wiersze, jakie się gdzieś tam uchowały, są stare... Wspominam o tym, ponieważ ostatnio zarzuciłam gdzieś jakimś starociem i moje czytelniczki strasznie się zmartwiły dołem, który był i minął lata świetlne temu ;). Dlatego tak na wszelki wypadek... Jakkolwiek wierszyki są osobiste, to żaden nie dotyczy moich aktualnych nastrojów i emocjonalnych huśtawek ;).

     
     Miłego czytania życzę :)



KROPELKI
Radości są jak deszczu drobne krople,
Trzeba je chwytać w dłoń otwartą
I szybko z dłoni spijać.
Smuteczki są jak chłodne sople,
Trzeba je ogrzać i stopić w dłoniach,
A w krople deszczu się zamienią...




DESZCZ
Błękit zamknięty w kroplach deszczu,
Spływa ku ziemi sznurami pereł,
Spojrzenie oczu smutnych deszczem łez,
Przenika szybę, tonąc w ulewie.

Westchnienie ciężkie unosi pierś,
To wiosna śpiewa, deszczem smutna.
Cichutko szepcząc po gałązkach drzew,
Swą melancholię zamykając w kroplach...



MOZAIKA
Zbieram srebrne okruchy radości,
Kawałeczki rozbitego lustra,
Rozsypane dokoła na ziemi,
Zbieram zielone kamyki smutków,
Tych wielkich – gdy ktoś odchodzi,
I tych małych – gdy więdną kwiaty,
Układam z nich kolorową mozaikę.
To moje życie, moja dusza,
Wypełniona blaskiem i cieniem,
Trelami ptaków, szumem drzew,
Śpiewem fal i potęgą gór.
Czasem tu zaglądam,
Siadam na omszałym głazie zadumy,
Zamykam oczy,
I trwam wsłuchana w melodię,
A myśli tańczą radośnie,
Wirując na kolorowej mozaice…


I to by było na tyle na dziś ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze mile widziane...